Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wałbrzych: Remont wiaduktu kolejowego nad ul. Wrocławską

Artur Szałkowski, fot. Dariusz Gdesz
Wiadukt kolejowy nad ul. Wrocławską w Wałbrzychu, która jest częścią drogi krajowej nr 35
Wiadukt kolejowy nad ul. Wrocławską w Wałbrzychu, która jest częścią drogi krajowej nr 35 Dariusz Gdesz
PKP PLK wykona w tym roku odwodnienie wiaduktu kolejowego nad ul. Wrocławską. W przyszłym roku dokończy remont wiaduktu.

Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu, wprowadził korektę w rozpoczętym na początku lipca remoncie drogi krajowej nr 35. Pierwotnie inwestycja miała być realizowana na odcinku, od skrzyżowania ulic Wrocławskiej i Piotrowskiego, do skrzyżowania ulic Armii Krajowej i Braci Śniadeckich. Ostatecznie remontowany odcinek, został przesunięty o kilkadziesiąt metrów, w kierunku dzielnicy Stary Zdrój. Korekta jest efektem inwestycji, którą rozpoczyna PKP PLK. Chodzi o remont wiaduktu kolejowego, położonego na trasie z Wrocławia do Wałbrzycha, który przebiega nad ul. Wrocławską.

Tutaj przeczytacie o żądaniach władz Wałbrzycha, które dotyczą remontów wiaduktów kolejowych

– W związku z prowadzonym przez miasto remontem ul. Wrocławskiej, w tym roku rozpoczniemy prace związane z odwodnieniem wiaduktu kolejowego – mówi Robert Kuczyński, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Na realizację inwestycji wydamy około 400 tys. zł.

Wykonanie odwodnienia wiaduktu kolejowego, jest pierwszym etapem robót związanych z jego remontem. W ramach realizowanej obecnie modernizacji linii kolejowej nr 274 Wrocław-Zgorzelec, na 2014 r. została zaplanowana modernizacja odcinka przebiegającego przez Wałbrzych. Wówczas mają być dokończony remont wiaduktu kolejowego nad ul. Wrocławską. Obiekt ten jest utrapieniem, zwłaszcza dla kierowców samochodów ciężarowych. W ostatnich latach wiele razy dochodziło do zablokowania naczep lub ładunków ciężarówek pod wiaduktem. Za każdym razem potrzebna była interwencja straży pożarnej. Kolej nie planuje jednak podniesienia obiektu, ze względów technicznych.

– Zwiększenie prześwitu pod wiaduktem kolejowym wiązałaby się z koniecznością naruszenia konstrukcji, nasypu kolejowego oraz przebudowy torowiska z siecią trakcyjną – wyjaśnia Robert Kuczyński.

Dlatego sprawą zwiększenia prześwitu pod wiaduktem będzie musiała zostać rozwiązana w trakcie kontynuacji remontu drogi krajowej nr 35. W 2014 r. gmina Wałbrzych planuje przeprowadzić go m.in. na odcinku od wiaduktu do skrzyżowania ulic Wrocławskiej i gen. Grota Roweckiego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na walbrzych.naszemiasto.pl Nasze Miasto