Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oto dolnośląskie hity turystyczne: Zamek Książ numerem jeden

Redakcja
Zamek Książ
Zamek Książ fot. Dariusz Gdesz
Zamek Książ, Termy Cieplickie, Kopalnia Złoty Stok to najczęściej odwiedzane w br. atrakcje Dolnego Śląska. W sezonie letnim ten region odwiedziło o ok. 20 proc. turystów więcej niż w podobnym okresie 2013 - poinformował szef Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.

W środę na konferencji prasowej dyrektor Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej (DOT) Rajmund Papiernik powiedział, że wszyscy przedstawiciele obiektów turystycznych współpracujący z Organizacją uważają minione wakacje za udane. „To duży sukces dolnośląskiej branży turystycznej, zwłaszcza że wcześniejsze lata niestety nie były zbyt dobre" - dodał. Jego zdaniem było to możliwe głównie dzięki sprzyjającej pogodzie.

Według danych DOT od początku tego roku najwięcej turystów obejrzało Zamek Książ (242 tys.), Termy Cieplickie (150 tys.), Kopalnię Złoty Stok (100 tys.) i Kompleks Osówka (70 tys.).

To, ile osób chce oglądać poszczególne obiekty turystyczne, zależy przede wszystkim od atrakcyjności i skutecznej promocji, na którą z roku na rok przeznacza się coraz więcej środków - wskazał.

Najwięcej Polaków przyjeżdża na Dolny Śląsk z Pomorza Zachodniego, Wielkopolski, woj. lubuskiego i śląskiego. Gorzej wygląda natomiast sytuacja jeśli chodzi o mieszkańców Mazowsza i Małopolski. Natomiast wśród turystów zagranicznych jedną czwartą stanowią Niemcy. Na drugim miejscu są Czesi, których interesują głównie atrakcje turystyczne na pograniczu polsko-czeskim, a na kolejnych Anglicy, Rosjanie i Francuzi.

„Jeszcze kilkanaście lat temu na Dolnym Śląsku istniały dwa centra turystyczne - Wrocław i Karkonosze. Teraz doszły m.in. Bory Dolnośląskie, Stawy Milickie, Góry Kaczawskie czy Kotlina Kłodzka. Również coraz więcej zamków i pałaców zyskuje nowych właścicieli, którzy przywracają ich dawną świetność. Nasz region pomału staje się kopalnią atrakcji turystycznych" - podsumował Papiernik.

Jednym z przedsięwzięć promujących dolnośląską turystykę jest kolejna edycja akcji „Dolny Śląsk za pół ceny". Od 24 do 26 października 2014 r. wszystkie największe atrakcje regionu będzie można odkryć w promocyjnych cenach. Spadną ceny w restauracjach, noclegów w hotelach i schroniskach, a także biletów wstępu do zamków, pałaców, muzeów i teatrów. Z informacji DOT wynika, że na ten październikowy weekend do tej pory ceny obniżyło blisko sto podmiotów i ich liczba ciągle rośnie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dni Lawinowo-Skiturowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katywroclawskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto