Strefa funkcjonuje w mieście od 21 lat. Powstała na wniosek przede wszystkim mieszkańców dzielnicy centralnej oraz właścicieli i najemców lokali użytkowych, w tym biur, kancelarii prawnych, restauracji, sklepów i hoteli, gdyż natłok pojazdów w tej części miasta był tak duży, iż ograniczał możliwości korzystania przez klientów tych instytucji ze swobodnego dotarcia do nich. Najważniejszym założeniem było wymuszenie rotacji pojazdów w taki sposób, aby kierowca po załatwieniu sprawy opuszczał strefę. Takie rozwiązanie do dziś spełnia swoją rolę. Co więcej w obecnych czasach, gdy tak bardzo przybyło samochodów jest to jeszcze ważniejszy aspekt.
- W mojej opinii jest dziś absolutnie niemożliwe likwidowanie SPP. Nie ma w Polsce miasta średniego lub dużego, które nie ograniczałoby czasu postoju poprzez wprowadzenie opłat w centralnej strefie. Większość miast bazuje na starówkach, których infrastruktura drogowa powstała kilkadziesiąt czy też kilkaset lat temu. W takim przypadku jest też Świdnica, której główny układ urbanistyczny powstawał przed stuleciami. Dziś wygospodarowanie dodatkowych miejsc parkingowych w tym miejscu jest niemożliwe, stąd też utrzymanie strefy jest jak najbardziej rozważnym rozwiązaniem – mówi prezydent, Beata Moskal-Słaniewska.
Co ważne - opłaty za postój w strefie od kilku lat są niezmienne. Przypominamy, iż wynoszą one w zależności od lokalizacji podstrefy od 1,50 zł do 3 zł za godzinę. Intencją miasta wciąż jest to samo – motywowanie kierowców do tego, by po załatwieniu spraw opuszczali strefę i zwalniali miejsce dla kolejnych właścicieli aut.
W ostatnim roku radni na wniosek Prezydent Miasta podjęli też decyzję o wyłączeniu ze strefy skrajnych ulic. Podobny zapis znajdzie się też tej uchwale, a proponowane
do wyłączenia ze strefy obszary to: parking przed halą targową, parking za bankiem BKO BP oraz sięgacz ulicy Kotlarskiej.
- W najbliższych tygodniach będziemy analizować sytuację na pozostałych ulicach. Być może propozycje o wyłączeniu ze strefy kolejnych z nich trafią do mieszkańców i właścicieli lokali usługowych. Chcę jednak bardzo mocno podkreślić, że dotyczy to wyłącznie ulic skrajnych, włączonych w obszar strefy w ostatnim etapie – dodaje dyrektor Wydziału Dróg i Infrastruktury Miejskiej, Maciej Gleba.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?