Spotkanie zorganizowano w sali gimnastycznej. Na początku uczestnicy wysłuchali piosenki o wychowaniu w wykonaniu uczniów z klas pierwszych oraz wiersza o Januszu Korczak, który przygotowali najmłodsi uczniowie z klasy Ib. Następnie reprezentanci z każdej klasy zaprezentowali wybrany fragment z twórczości Janusza Korczaka:
Klasa IIa - "Dzieła" tom 7 - "Jak kochać dziecko?"
Klasa IIb - "Król Maciuś Pierwszy"
Klasa IIIa - "Dzieła"
Klasa IV - "Dzieła" tom 11 - "Prawidła życia". Publicystyka dla dzieci. 1916
["Tygodnik Domu Sierot"]
Klasa V - "Prawo dziecka do szacunku"
Klasa VI - "Józki, Jaśki i Franki" (rozdział XXI) Fatalna sobota. - Brukiew - cham -
szpieg. - I znów słońce zgody jaśnieje.
Podczas uroczystości wykorzystano następujące cytaty:
"… niech sobie dzieci robią teraz wszystko, kiedy tak rozporządziły. Zobaczą, że nie jest tak łatwo, jak im się zdaje."
"Pozwól dzieciom błądzić i radośnie dążyć do poprawy".
"Dziecko nie jest głupie, głupców wśród nich nie więcej niż wśród dorosłych."
" Nie ma takiego złego czynu, którego by nie można wybaczyć.
Trzeba tylko mieć odwagę mówienia prawdy".
"Dziecko jest istotą rozumną, zna dobrze potrzeby, trudności i przeszkody swego życia. Nie despotyczny nakaz, narzucone rygory i nieufna kontrola, ale taktowne porozumienie, wiara w doświadczenie, współpraca i współżycie".
"- Czy wiecie, dzieci, że są wyrazy, które kaleczą, jak nóż, - wyrazy, które trują, - wyrazy, które niecą pożogę? - Czy wiecie dzieci, że mowa ludzka jest jak rzeka, z której tysiące wsi i setki miast pije, czerpiąc wyrazy, jak wodę?".
Na zakończenie głos zabrała dyrektor szkoły - Beata Jankiewicz. Podziękowała wszystkim uczniom biorącym udział we wspólnym czytaniu dzieł Korczaka. Zachęciła uczniów do lektury utworów Korczaka i zwróciła uwagę na aktualność zawartych w nich.
Zespół Szkół w Jaroszowie
echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?