W czasie spotkania przenieśliśmy się w czasy Rzeczpospolitej XVI i XVII wieku i wysłuchaliśmy opowieści o powstaniu stanu szlacheckiego i jego wewnętrznych podziałach. Mieliśmy też okazję zajrzeć do dworku szlacheckiego i posłuchać barwnej opowieści o zwyczajach szlacheckich. Przedstawiono nam też historię powstań kozackich i potopu szwedzkiego. Opowieści te były urozmaicone scenami odegranymi przez uczniów w strojach z danej epoki. Jeden z uczniów miał okazję stoczyć potyczkę na szable z Kozakiem. Uczennice w barwnych strojach wcieliły się w postacie uzbrojonych w muszkiety i piki Szwedów.
Na koniec wysłuchaliśmy opowiadań o potędze i zwycięskich bitwach polskiej Husarii. Nasz ochotnik przywdział zbroję, wyglądał bardzo okazale. Atrakcji było sporo, uczniowie mieli okazję wcielić się w postać szlachcica, zapoznali się z rodzajem oręża omawianych epok . Wszystkie wykorzystane eksponaty były wiernymi replikami historycznych oryginałów. Taka inna forma lekcji, wzbogacona o barwne historyczne stroje oraz inne rekwizyty z poszczególnych epok pogłębia wiedzę uczniów i zainteresowanie przedmiotem
Bogusława Szymczyna
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?